måndag 11 december 2017

Träff med en IDOL - Rune Larsson

Utmattningssyndrom......... ja vad ska jag säga..... 10 år senare har jag fortfarande symtom...... jag har skrivit om detta flera gånger innan..... men ja i perioder är det helt galet........

10 år senare....... och jag har fortfarande symtom....... nu för tiden ser jag mig som väldigt frisk...... för det mesta...... Visst jag har svårt får för stora folkgrupper, är väldigt ljudkänslig och reagerar direkt på stress............. Nu är det väldigt tufft på jobb och då kommer symtomen som ett brev på posten......

Hjärtklappning, huvudvärk, ont i halsen, förkylning, 0 ork att göra något när man kommer hem........

Det hela började för ca 2 veckor sen..... då blev det värre kaos på jobbet än vanligt..... jag kände inte av några varningssignaler.... plötslig slog det bara över mig som en gigantisk våg....... skillnaden är ju att jag vet vad jag MÅSTE göra.......

Säga i från på jobbet.... BEGRÄNSA MIG..... gärna träna..... men vila/återhämta mig....äta bra mat.....
jag tycker det går ganska bra...... MEN framförallt....... JAG BEHÖVER ETT ANNAT JOBB!!!!  Tänk att få vara proffs och bara träna, äta och vila........ vilken dröm........!!!

Men här o nu...... jag försöker ta hand om situationen genom att låta mig vila...... jag har släppt julstressen för många år sedan....., och göra nu saker som ger mig energi.....

JAg vill träna men det har inte gått.  Förra veckan klarade jag allt i mitt program, men denna veckan har jag haft mycket fysiska besvär och framförallt ont i halsen och astma så jag har accepterat att det är en träningsfri tid..... men jag har ju promenerat........ och jag har också försökt fokusera på energigivande saker....... att umgås med min syster, att gå på föreläsning med ultra löparen/äventyraren Rune Larsson, bada varma bubbelbad och bara vara ute i friska luften..........!!




Det är helt otroligt hur man kan få energi från små sakernär man egentligen är helt urlakad......
Förra veckan sa min kompis att de skulle ha en föreläsning med någon äventyrare -Rune Larsson.... men hon kände inte till honom...... ALLTSÅ jag blev helt super avundsjuk....... RUNE LARSSON är en av mina stora IDOLER!! Jag har fått jätte mycket motivation och förståelse för tidsperspektiv tack vare podar med honom och hans böcker. Min fina underbara vän bjöd ju in mig till föreläsningen.... Min familj skulle ju åka till fjällen så jag fick cykla 6.5 km för att komma till föreläsningen....... Ann ringde mig och sa att Rune varit 1.5 timme för tidig..... INGEN från jobbet var är så tidigt...... jag kastade mig på cykel och trampade för kung och fosterland...... hahahhah då hade Ann tydligen underhållt Rune med att berätta om sin ”galna” kompis..... (Moi)!!  Men alla från företaget var där innan jag...... men då hade Rune sagt att de ju måste vänta på mig....... jag kommer inspringades.....jag hade ju så klart planerat finkläder, men nu när alla liksom väntade på mig gick jag in i min svettiga tränings outfit hahhahahahha

Rune var så himla bra..... tyckte jag i alla fall...... ok nu var ju fokus inte på hans långdistans löpning även om det präglade hela föreläsningen..... han hade fokus på Målsättning och hur den egna attityden påverkar hela vårt liv........ Efter föreläsningen vara det foto dags och så klart en liten autograf i min bok........!!! Lyckan gav mig galen energi..... och det kändes nästan som jag var helt frisk på riktigt!! Även om det så klart var en kortvarig känsla...... lite som Runners High hahahhahahha!!! Men jag försöker påminna mig om känslan och ta med den i tankarna för långvarig effekt!!

Både Clas Björling och Rune Larsson........ på några månader...... aaahhgggg -styrke tankar!!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar