söndag 19 november 2017

Oväntad måluppfyllnad!!!

Denna veckan blev bättre än de två senaste...... jag har fått till alla mina pass..... även om resultat i dagens brickpass var lite blä blä...!! MEN LYCKA jag har länge ja flera år rent av kämpat med att få en snitt tid på 100m under 2 minuter. Jag har länge legat runt ”2an” men inte riktigt lyckats .......

I går hade jag 125m intervaller, varannan långsamma och varannan snabba i tempo A2/A3.....Det var ganska mycket folk på simhallen..... (jag måste nog hitta mig en ny tid.....), men jag började simma på leksidan...... det var många barn så det var liksom lite av ”hela poolen stormar”, men ur triathlonaspekt är det ju bra...... o simningen kändes ju bra!! När jag hade 6 intervaller kvar flyttade jag över till ”simsidan” för då var det inte då många där........ o jag tog mig friheten att simma ganska mycket i mitten, (omkörningslängden)!!  När jag var klar kändes det bra, jag tyckte att jag hade fått olika tider på de olika varianterna av intervallerna vilket var viktigt........ gick in i bastun...... lyxen man måste unna sig och började titta igenom mina intervaller..... AAAAAAHHHGGGG jag ville skrika av glädje ...... jag insåg att jag har ”spräckt 2an”......... jag lyckades göra en snitt tid under 2min per 100m........ litet löjligt mål...... men nej jag har ju kämpat med det i flera år!! Det var många människor i omklädningsrummen så jag hoppade över ”segerdansade” men jag kände mig så himla glad!! Övriga intervaller var också helt ok!!



I fredags hade jag möte i Västervik..... min högsta chef på kontoret skulle också dit.... så vi skulle samåka.... för ja SÅ LÅNGT kan jag ju INTE köra bil...... i början av veckan hade vi en liten dispyte om prioriteringar....... jag arbetar som arbetsmiljöombud och blev lite för upprörd över att vi inte kunde få samsyn på vad som behöver göras när det är extremt hög belastning..... så ja i ärlighetens namn var jag lite oroad över typ 3 timmar i bil tillsammans.......... hahhahah men det gick bättre än väntat....... hahhahahhahhah stackarn!! Först avhandlande vi arbetsmiljöfrågorna......lite mer fördjupat.... ja för nu var jag ju inte upprörd och kunde diskutera saken lite mer konstruktivt ...... sen pratade vi om mitt favorit ÄMNE!!! Triathlon och livsstils förändringar.....hahhahah!!
I Västervik åt jag mumsig Libanesisklunch!! Jag hade ju egentligen vilodag...... men eftersom jag inte orkade träna på torsdagen, körde jag torsdagens pass på fredagen i stället..... cykel och styrka....!!


I tisdags hade jag ett bra löppass..... Ja hela dagen var super egentligen....... maken hade satt på dubbdäcken på min cykel..... men ja jag var ju inte helt inställd på snö än...... !! Det var lite oroligt.... men gick bättre än väntat och var liksom inte så tungt som jag trodde.......... men alltså när jag kom hem..... fick jag lite ångest...... Det låg snö överallt.....!! Tack o lov för dobbarnar......
Men ja jag upptäckte ett nytt behov...... min sadel var ju skit kall...... hej hej urinvägsinfektion.......!!


Det var veckans långlöpningsdag...... 100 min i A1 stod det på schemat.... i januari när jag fyllde år fick jag en super present av maken..... löparskor Asics med dubb!! Min fot var ju skadad så någon löpning blev det ju inte direkt då i vintras..... testade skorna under några korta hundpromenader, det var typ max vad min fot fixade...... men nu JA nu var jag redan för VINTERLÖPNING!!! Hahahhaha
Uppvärmd efter cyklingen gav Boss o jag mig ut på långtur....... Maratons höstutmanningen nr 1..... sprang en ny runda .....

JAg känner mig jätte nöjd med veckan...... även om dagens löpning var rätt dålig.... men ja jag behöver träna terräng ju!!! Nu väntar sängen så jag orkar gå upp extra tidigt och cykla tilljobb!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar